Fransız Halkına Bin Selam



Dünlük

Fransız Halkına Bin Selam

AİMER LES FRANÇAİS QUİ 
FRAPPENT EN GENERAL

Böyle yazdım. Fransa ayaktayken en başa böyle yazıp altına öğrencilerimi istiyorum yazıp imzalayacaktım.
 Beni yazarken seyredenler oldu. Gayet rahattım. Rejim değişmemiş gibi. Sanki demokrasi varmış gibi. Sanki biraz sonra gelecek polisler emirle suç islemeyecek, Çay kahve ikram edecekmiş gibi. Hayalden çabuk döndüm. Arkamdan daar dülülü polis telsizi sesi ve  "Engiin" Diye bi ses geldi. Heyecanlandım ama oralı olmamış gibi yazmaya devam ettim. Bir kaç kere daha "Engin hadi kalk tamam" gibi sesler geldi. Yazmayı sürdürdüm. Bir el kalemimi tutup çekti. Bırakmadım. O da bırakmadı. Arkadaşlarına "Bunu götürün afiş asmadan işlem yapın." dedi. "Bana uyarı yapmalı ve süre vermelisin."dedim. "Yapıyorum ya" dedi kalemimi bırakmadan. Bazı insanlar durup izlemeye başladı. "Afiş asmaya sokamazsın yerde duran kağıt asılı değildir." Dedim. " Yaptığın kanunsuz. Zaten itiraz edersin." dedi. "Hangi kanuna göre Anayasaya göre kanuni ben Anayasayı esas alıyorum. Madde 34 e göre Herkes önceden izin almadan silahsız ve saldırısız gösteri yürüyüşü yapabilir.dedim." bu arada resmi polislerden biri "Engin bu kaçıncı eylem yaa"dedi. "Seni ilk defa görüyorum. Ve tanımıyorum."dedim. "Ben seni tanıyorum." dedi. "Bakyasunuz kendi istihbaratınızdan sonra alışıyosunuz yüzüme görünce tanışıyormuşuz gibi sohbet ediyosunuz ben seni tanımıyorum." dedim. Bu sohbet ilginç oldu. Gelen dört polisten sadece birini tanıyor ve onunla konuşuyordum. Tanıdığım polislere bi ayrıcalık vermiş gibiyim. Sanki onlarda bu ayrıcalıktan memnun gibi. Yürüyerek karakola getirdiler. Bi polis "bisikletinle gel." dedi. Bu fikir hoşuma gitmedi. Zaten direnemiyorum bi de bisikletimle gitsem utanç verici olur. Bi dahakine yürürken koluma girmelerini yoksa gitmeyeceğimi söylemeyi düşünüyorum. O kadar da kolay olmasın emirle suç işlemek.  Terör şubede bi önceki polislerden biri "Şeker adam hoş geldin." dedi. "Neden böyle söyledin." dedim. "Şersin ya sen." dedi. Konuyu kapatmaya çalıştı. Sanırım ben mesajı aldım. O beni sosyal medyadan takip ediyor olmalı. "Konser işkencesi" nde anlatmıştım nezarette anahtar deliğine şeker koyduğumu. Sıkı takipçilerimdir kendileri. Ben beni takip eden polis olsam kesin etkilenirim. Belki hükümete oy bile vermem. 

Dünyada direnenler var.
Görmesek de duymasak da  
Onlar bizim dostumuzdur.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nasıl Yapmalı

KÖR TESTERE

İŞİMİ GERİ İSTİYORUM YAV!