KÖR TESTERE







Düzeni bozanlar onu düzeltiyor algısı oluştururlar. 

Küçükken tahtalardan bi şeyler yapmayı çok isterdim. Ama kesmek hem uzun sürer hem de çok yorucu olurdu. Sonunda da başarısız hissedip işi bırakırdım. Meğerse testeremiz körmüş. Körlüğünü ancak şimdilerde farkedebildim. Çok keskin testerelerim var. Ve hobi amaçlı tabureler sehbalar yapıyorum. Çocukluğumdaki o testere annemlerde hala duruyor.  Baktıkça o günleri hatırlıyorum. Testeremiz keskin olsaydı muhtemelen şimdi marangozdum. Testere var mı vardı. Yenisine gerek yoktu. Kesme işi onunla yapılıyordu. Kesecek gibi görünüyordu. Halbuki hem kesmiyor hemde kesmekten soğutuyordu.

Tüm kurumlarımız kör testere gibi çalıştırılıyor şöyle ki;

Diyelim ki öğrencilere bilim öğretmek istemiyoruz. Bunu sağlamanın en doğru yolu fen dersi veriyormuş gibi görünmektir. Fenin gözlemlerinin, deneylerinin ve yorumlarının yerine ezbere sınav soruları çözdürmeli. Örneğin mikroskobu kullanma becerisi olan çocuğa, bitki hücresi ile hayvan hücresi arasındaki farkları ezbere saydırmalı şaşırınca zayıf vermeli ve başarısız hissettirmeli.  Böylece bilimden uzaklaşacaktır.

Halkın hastalanmasından para kazanmak istenirse. Sağlık sistemi kurunuz. Ancak sisteminiz kör testereye benzemeli. Önleyici sağlığı kaldırıp tedavi edici sağlığa yönelmelisiniz. Böylece hastalar tedavi olduklarına sevinecek, neden hasta olduklarını düşünmeyecektir.

Halkın adaletsizliğe alışması istenirse, adalet sistemi kurmalı. Ancak Adaleti sağlayacakmış gibi görünmeli fakat davalar yıllarca sürmeli sonunda ise örneğin yüz binlerce insanın hukuksuz tutuklanmasını ve işten atılmasını sağlamalı. Mağdurlara adaletsiz adalet sisteminde adalet aratmalı

İşçilerin örgütlenmesini istemiyorsanız kör testere gibi çalışan sendika kurun. Kurmazssanız işçiler kendi aralarında örgütlenir ve gerçek bi sendika kurabilirler. Kurduğunuz sendikanın söylemleri işçiden yana olmalı eylemleri değil. Örneğin sendikalar hükümetin çıkardığı bir yasa için iş bırakmalı ama binlerce üyesi işten atıldığında sessizliğe bürünmeli. 

Fasizm, kurumları tersine çalıştırır. Eğitimi cehalet, Sağlığı hastalık, mahkemeleri adaletsizlik, sendikaları pasifleştirmek için kullanır.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nasıl Yapmalı'yı Nasıl Vermeli

İŞİMİ GERİ İSTİYORUM YAV!