Dünlük (Kadınlar Umut Verdi.)

Dün yaşadıklarımız, doksanlı yıllarda Diyarbakır' da yaşayan bir arkadaşımın anlattıklarını hatırlattı.
Birbirlerini tanımayan insanlar gözaltına alınmaya çalışılan birini görünce örgütlenmiş gibi koşup yapışıp kurtarıyormuş vatandaşı polisin elinden.
Benzer bir durum dün de yaşandı. Siviller geldiğinde tesadüfen geçen iki kadın tepki gösterdi. Polisler "biz polisiz dağılın" dediler kadınlar korkmadan konuşmaya devam ettiler. Polislerden biri sert bir üslupla konuşuyordu. Emekli ögretmen bir kadın "Biz size nasıl güveneceğiz?" dedi. Kızgın olan," Açarsın mahkemeni savunursun hakkını böyle olmaz" gibi bir ifade kullandı. Belli ki işten atılanların mahkemeye çıkma haklarının olmadığını bilmiyor. Ona hangi mahkemeye açayım dedim. İdare mahkemesine dedi. İdare mahkemelerinin KHK ile atılanların davalarını bakmadığını bilmiyor musun? dedim. "Bakıyo bakıyo ben daha önce açtım dava, kaybettim ayrı konu" dedi. Memur bir kadın "Bu gerginlik böyle nereye kadar?" dedi. İki kadın da sakin ve kibarca konuştular. Polislerden biri de kibardı. Ama diğeri ortamı geriyordu. Onu sakinliğe davet ettik. Reşat ve ben de sakince karşı çıktık. Polisler çektiğimiz görüntüleri sildirmeye çalıştılar. Gözaltı yapmadılar. Suyla yazmıştım işimi istediğimi.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Nasıl Yapmalı'yı Nasıl Vermeli

KÖR TESTERE

İŞİMİ GERİ İSTİYORUM YAV!